Győri orvosi rendelések

ügyeletek, orvoskereső, orvosi cikkek

Orvoskereső

Győri orvoskereső


A kokain már akkor is károsítja a szívet, amikor az még nem látszik

A fiatalkori szívinfarktusok sokkal gyakrabban fordulnak elő azoknál, akik kokainisták, mint ahogy azt egyéb kockázati tényezőik alapján várni lehetne: olasz kutatók mágneses rezonancia alkalmazásával igazolták, hogy a kábítószer már akkor is árt a szívizomzatnak, amikor panaszokat vagy tüneteket még nem okoz.

A kokain az egyik leggyakrabban használt kábítószer világszerte. Az Egyesült Államokban a 16-64 évesek között becslések alapján hatmillióra tehető azoknak a száma, akik képtelenek leszokni a szenvedélyükről.

A kardiológusok évek óta tapasztalják, hogy a szívroham miatt kórházba kerülő fiatal betegek jelentős hányada a kokain rabja. Nem véletlen, hogy a nemzetközi szívgyógyászat kezelési irányelvei szerint az őrzőszobába, infarktus gyanújával beszállított, 45 évesnél fiatalabb betegtől először azt kell megtudakolni, hogy fogyasztott-e kokaint, és ha igen, mikor.

Giovanni D. Aquaro és munkacsoportja 30, kokaint élvező embert vizsgált mágneses rezonancia technikával 48 órával a kábítószer használata után. Arra voltak kíváncsiak, hogy a szenvedély okoz-e már akkor is kimutatható szíveltéréseket, amikor tünet vagy panasz még nincs. Noha a szokásos vizsgálatok szerint a tanulmány résztvevőinek szíve zavartalanul működött, a mágneses rezonancia igazolta, hogy a szívizomban 11 esetben vizenyősség alakult ki, sőt hegesedés jelei voltak láthatók, gyakran együtt. Hét panaszmentes kokainfüggő szívében olyan eltérések jelentek meg, mintha koszorúér-betegségben szenvednének, 15 esetben pedig a szívizom kötőszövetesen elfajult.

A kutatók hangsúlyozzák, hogy a vizenyős változás átmeneti lehet, és a kábítószer abbahagyásával elmúlik, de a kötőszövetes elfajulás visszafordíthatatlan szívizom-károsodást jelent.

Dátum: 2011.06.25
Hírforrás: MTI -Matos Lajos, az MTI szakértője

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

Hirdetés


Társasház takarítás Győr